(כב)הפר מחשבות באין סוד וברב יועצים תקום:
(כג) שמחה לאיש במענה פיו ודבר בעתו מה טוב:
(כד) ארח חיים למעלה למשכיל למען סור משאול מטה:
(כה) בית גאים יסח יהוה ויצב גבול אלמנה:
(כו) תועבת יהוה מחשבות רע וטהרים אמרי נעם:
(כז) עכר ביתו בוצע בצע ושונא מתנת יחיה:
(כח) לב צדיק יהגה לענות ופי רשעים יביע רעות:
(כט) רחוק יהוה מרשעים ותפלת צדיקים ישמע:
(ל) מאור עינים ישמח לב שמועה טובה תדשן עצם:
(לא) אזן שמעת תוכחת חיים בקרב חכמים תלין:
(לב) פורע מוסר מואס נפשו ושומע תוכחת קונה לב:
(לג) יראת יהוה מוסר חכמה ולפני כבוד ענוה:
משלי פרק-טז
(א) לאדם מערכי לב ומיהוה מענה לשון:
(ב) כל דרכי איש זך בעיניו ותכן רוחות יהוה:
(ג) גל אל יהוה מעשיך ויכנו מחשבתיך:
(ד) כל פעל יהוה למענהו וגם רשע ליום רעה:
(ה) תועבת יהוה כל גבה לב יד ליד לא ינקה:
(ו) בחסד ואמת יכפר עון וביראת יהוה סור מרע:
(ז) ברצות יהוה דרכי איש גם אויביו ישלם אתו:
(ח) טוב מעט בצדקה מרב תבואות בלא משפט:
(ט) לב אדם יחשב דרכו ויהוה יכין צעדו:
(י) קסם על שפתי מלך במשפט לא ימעל פיו:
(יא) פלס ומאזני משפט ליהוה מעשהו כל אבני כיס:
(יב) תועבת מלכים עשות רשע כי בצדקה יכון כסא:
(יג) רצון מלכים שפתי צדק ודבר ישרים יאהב:
(יד) חמת מלך מלאכי מות ואיש חכם יכפרנה:
(טו) באור פני מלך חיים ורצונו כעב מלקוש:
(טז) קנה חכמה מה טוב מחרוץ וקנות בינה נבחר מכסף:
(יז) מסלת ישרים סור מרע שמר נפשו נצר דרכו:
(יח) לפני שבר גאון ולפני כשלון גבה רוח:
(יט) טוב שפל רוח את עניים מחלק שלל את גאים:
(כ) משכיל על דבר ימצא טוב ובוטח ביהוה אשריו:
(כא) לחכם לב יקרא נבון ומתק שפתים יסיף לקח:
(כב) מקור חיים שכל בעליו ומוסר אולים אולת:
(כג) לב
חכם
ישכיל
פיהו
ועל
שפתיו יסיף לקח:
(כד) צוף דבש אמרי נעם מתוק לנפש ומרפא לעצם:
(כה) יש דרך ישר לפני איש ואחריתה דרכי מות:
(כו) נפש עמל עמלה לו כי אכף עליו פיהו:
(כז) איש בליעל כרה רעה ועל שפתיו כאש צרבת:
(כח) איש תהפכות ישלח מדון ונרג מפריד אלוף:
(כט) איש חמס יפתה רעהו והוליכו בדרך לא טוב:
(ל) עצה עיניו לחשב תהפכות קרץ שפתיו כלה רעה:
(לא) עטרת תפארת שיבה בדרך צדקה תמצא:
(לב) טוב ארך אפים מגבור ומשל ברוחו מלכד עיר:
(לג) בחיק יוטל את הגורל ומיהוה כל משפטו:
משלי פרק-יז
(א) טוב פת חרבה ושלוה בה מבית מלא זבחי ריב:
(ב) עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה:
(ג) מצרף לכסף וכור לזהב ובחן לבות יהוה:
(ד) מרע מקשיב על שפת און שקר מזין על לשון הות:
(ה) לעג לרש חרף עשהו שמח לאיד לא ינקה:
(ו) עטרת זקנים בני בנים ותפארת בנים אבותם:
(ז) לא נאוה לנבל שפת יתר אף כי לנדיב שפת שקר:
(ח) אבן חן השחד בעיני בעליו אל כל אשר יפנה ישכיל:
(ט) מכסה פשע מבקש אהבה ושנה בדבר מפריד אלוף:
(י) תחת גערה במבין מהכות כסיל מאה:
(יא) אך מרי יבקש רע ומלאך אכזרי ישלח בו:
(יב) פגוש דב שכול באיש ואל כסיל באולתו:
(יג) משיב רעה תחת טובה לא תמיש רעה מביתו:
(יד) פוטר מים ראשית מדון ולפני התגלע הריב נטוש:
(טו) מצדיק רשע ומרשיע צדיק תועבת יהוה גם שניהם:
(טז) למה זה מחיר ביד כסיל לקנות חכמה ולב אין:
(יז) בכל עת אהב הרע ואח לצרה יולד:
(יח) אדם חסר לב תוקע כף ערב ערבה לפני רעהו:
(יט) אהב פשע אהב מצה מגביה פתחו מבקש שבר:
(כ) עקש לב לא ימצא טוב ונהפך בלשונו יפול ברעה:
(כא) ילד כסיל לתוגה לו ולא ישמח אבי נבל:
(כב) לב שמח ייטב גהה ורוח נכאה תיבש גרם:
(כג) שחד מחיק רשע יקח להטות ארחות משפט:
(כד) את פני מבין חכמה ועיני כסיל בקצה ארץ: