(ה)מחשבות צדיקים משפט תחבלות רשעים מרמה:
(ו) דברי רשעים ארב דם ופי ישרים יצילם:
(ז) הפוך רשעים ואינם ובית צדיקים יעמד:
(ח) לפי שכלו יהלל איש ונעוה לב יהיה לבוז:
(ט) טוב נקלה ועבד לו ממתכבד וחסר לחם:
(י) יודע צדיק נפש בהמתו ורחמי רשעים אכזרי:
(יא) עבד אדמתו ישבע לחם ומרדף ריקים חסר לב:
(יב) חמד רשע מצוד רעים ושרש צדיקים יתן:
(יג) בפשע שפתים מוקש רע ויצא מצרה צדיק:
(יד) מפרי פי איש ישבע טוב וגמול ידי אדם ישוב לו:
(טו) דרך אויל ישר בעיניו ושמע לעצה חכם:
(טז) אויל ביום יודע כעסו וכסה קלון ערום:
(יז) יפיח אמונה יגיד צדק ועד שקרים מרמה:
(יח) יש בוטה כמדקרות חרב ולשון חכמים מרפא:
(יט) שפת אמת תכון לעד ועד ארגיעה לשון שקר:
(כ) מרמה בלב חרשי רע וליעצי שלום שמחה:
(כא) לא יאנה לצדיק כל און ורשעים מלאו רע:
(כב) תועבת יהוה שפתי שקר ועשי אמונה רצונו:
(כג) אדם ערום כסה דעת ולב כסילים יקרא אולת:
(כד) יד חרוצים תמשול ורמיה תהיה למס:
(כה) דאגה בלב איש ישחנה ודבר טוב ישמחנה:
(כו) יתר מרעהו צדיק ודרך רשעים תתעם:
(כז) לא יחרך רמיה צידו והון אדם יקר חרוץ:
(כח) בארח צדקה חיים ודרך נתיבה אל מות:
משלי פרק-יג
(א) בן חכם מוסר אב ולץ לא שמע גערה:
(ב) מפרי פי איש יאכל טוב ונפש בגדים חמס:
(ג) נצר פיו שמר נפשו פשק שפתיו מחתה לו:
(ד) מתאוה ואין נפשו עצל ונפש חרצים תדשן:
(ה) דבר שקר ישנא צדיק ורשע יבאיש ויחפיר:
(ו) צדקה תצר תם דרך ורשעה תסלף חטאת:
(ז) יש מתעשר ואין כל מתרושש והון רב:
(ח) כפר נפש איש עשרו ורש לא שמע גערה:
(ט) אור צדיקים ישמח ונר רשעים ידעך:
(י) רק בזדון יתן מצה ואת נועצים חכמה:
(יא) הון מהבל ימעט וקבץ על יד ירבה:
(יב) תוחלת ממשכה מחלה לב ועץ חיים תאוה באה:
(יג) בז
לדבר
יחבל
לו
וירא
מצוה
הוא ישלם:
(יד) תורת חכם מקור חיים לסור ממקשי מות:
(טו) שכל טוב יתן חן ודרך בגדים איתן:
(טז) כל ערום יעשה בדעת וכסיל יפרש אולת:
(יז) מלאך רשע יפל ברע וציר אמונים מרפא:
(יח) ריש וקלון פורע מוסר ושומר תוכחת יכבד:
(יט) תאוה נהיה תערב לנפש ותועבת כסילים סור מרע:
(כ) הלוך את חכמים וחכם ורעה כסילים ירוע:
(כא) חטאים תרדף רעה ואת צדיקים ישלם טוב:
(כב) טוב ינחיל בני בנים וצפון לצדיק חיל חוטא:
(כג) רב אכל ניר ראשים ויש נספה בלא משפט:
(כד) חושך שבטו שונא בנו ואהבו שחרו מוסר:
(כה) צדיק אכל לשבע נפשו ובטן רשעים תחסר:
משלי פרק-יד
(א) חכמות נשים בנתה ביתה ואולת בידיה תהרסנו:
(ב) הולך בישרו ירא יהוה ונלוז דרכיו בוזהו:
(ג) בפי אויל חטר גאוה ושפתי חכמים תשמורם:
(ד) באין אלפים אבוס בר ורב תבואות בכח שור:
(ה) עד אמונים לא יכזב ויפיח כזבים עד שקר:
(ו) בקש לץ חכמה ואין ודעת לנבון נקל:
(ז) לך מנגד לאיש כסיל ובל ידעת שפתי דעת:
(ח) חכמת ערום הבין דרכו ואולת כסילים מרמה:
(ט) אולים יליץ אשם ובין ישרים רצון:
(י) לב יודע מרת נפשו ובשמחתו לא יתערב זר:
(יא) בית רשעים ישמד ואהל ישרים יפריח:
(יב) יש דרך ישר לפני איש ואחריתה דרכי מות:
(יג) גם בשחוק יכאב לב ואחריתה שמחה תוגה:
(יד) מדרכיו ישבע סוג לב ומעליו איש טוב:
(טו) פתי יאמין לכל דבר וערום יבין לאשרו:
(טז) חכם ירא וסר מרע וכסיל מתעבר ובוטח:
(יז) קצר אפים יעשה אולת ואיש מזמות ישנא:
(יח) נחלו פתאים אולת וערומים יכתרו דעת:
(יט) שחו רעים לפני טובים ורשעים על שערי צדיק:
(כ) גם לרעהו ישנא רש ואהבי עשיר רבים:
(כא) בז לרעהו חוטא ומחונן עניים אשריו:
(כב) הלוא יתעו חרשי רע וחסד ואמת חרשי טוב:
(כג) בכל עצב יהיה מותר ודבר שפתים אך למחסור: